Welkom bij het inspraakplatform van Noorderbreedte

Dit beveiligde inspraakplatform is bedoeld voor bewoners, cliënten en naasten van Noorderbreedte. U kunt hier meepraten over de zorg, de ondersteuning, de faciliteiten en de dienstverlening die wordt geleverd binnen onze zorglocaties aan alle bewoners en cliënten. Het meepraten en meedenken is voor Noorderbreedte heel belangrijk. Wettelijk gezien is de medezeggenschap ook zo geregeld dat u het recht heeft om mee te praten over onderwerpen die direct van invloed zijn op het dagelijks leven van de bewoners en cliënten. Door met elkaar in gesprek te zijn, kunnen we samen zorgen voor het verschil in de ouderenzorg.

Waarover kunt u meepraten op dit inspraakplatform?
U kunt meepraten over alle zaken die de bewoners en cliënten van Noorderbreedte raken. Het gaat hierbij niet om de zorg en ondersteuning die individueel wordt geleverd. Als u daarover wilt praten, kunt u rechtstreeks contact opnemen met een van de zorgmedewerkers. Via dit inspraakplatform praat u mee over onderwerpen die direct van invloed zijn op het dagelijks leven van álle bewoners en cliënten. Het gaat hier over thema’s binnen wonen, zorg en welzijn. Om een paar voorbeelden te noemen, u kunt meedenken over:
  • het eten en drinken;
  • de medicatieverstrekking;
  • de waardevolle dag, de vrijetijdsbesteding en activiteiten;
  • de huisregels;
  • de veiligheid;
  • en de informatievoorziening vanuit Noorderbreedte.
Door over dergelijke onderwerpen mee te praten en te denken horen wij hoe u de zorg, ondersteuning, faciliteiten en dienstverlening op de zorglocaties ervaart. Behalve uw mening zijn ook ideeën daarover altijd welkom. Via het inspraakplatform horen we graag wat u vindt of misschien anders zou willen zien. U kunt altijd over elk onderwerp dat alle bewoners en cliënten aangaat, een inspraak beginnen. Bij hoe werkt het leest u hier meer over.
Waarvoor is het inspraakplatform niet bedoeld?
Het inspraakplatform is niet bedoeld voor klachten en specifieke situaties rondom een bewoner of cliënt. Inspraken met scheldwoorden en AVG-gegevens worden niet in behandeling genomen. Voor klachten kunt u terecht bij een van onze zorgmedewerkers of naar de klachtenpagina op onze website gaan. Zorggerelateerde vragen kunt u rechtstreeks aan het zorgteam stellen.
Soms vragen we om uw mening
Soms vragen we via ons inspraakplatform ook actief om uw mening. Wij willen dan graag van u weten hoe u over bepaalde onderwerpen en ontwikkelingen denkt. Op die manier kunnen we onderzoeken wat er nodig is om een waardevolle dag te kunnen realiseren.
Aanmelden om mee te kunnen praten
Als u inspreekt (dus een onderwerp ter sprake brengt of reageert op een vraag vanuit ons), moet u zich altijd op ons inspraakplatform aanmelden. Uw persoonsgegevens worden verwerkt via de wet- en regelgeving rond de privacybescherming. Let op! Uw inspraak is anoniem, maar andere bewoners, cliënten en naasten kunnen de inhoud van uw reactie wel lezen.
Meer informatie
Heeft u nog vragen over het inspraakplatform? U kunt contact met ons opnemen via klantenservice@nb.nl en 058 280 30 30. Kijk voor meer informatie over Noorderbreedte op www.noorderbreedte.eu.